Salen

Salen renoverades senast under 50-60-talet, vad jag kan utläsa. Väggarna har en snirklig tapet. Dörren mot hallen är flyttad när badrummet byggdes, så det är inte längre symmetriskt. 
 
Taket är klätt med papp och på bjälkarna var där pärlspont under pappen. Mellan bjälkarna var detflera lager av lite allt möjligt, innan vi kom till loftets golv och fick utsäde på oss.

 
#1 - - Odd:

Har du inte forskat något om husets ursprung? När är det byggt, av vem, som vad. Är nuvarande storlek original eller är det påbyggt. O under denna rubrik skulle jag vilja ha foton av huset utifrån, inklusive läget i naturen. Tack ;-)

Svar: Hej Odd!
Om du kikar bakåt i historiken kan du ta del av sådan information. Jag har ett digertarkiv med sådant som rör huset och dess historia. Relativt nyligen skrev jag också om vad som tros ha hänt här och
vilka som spökar här.

Planen är att det kommer att komma fler inlägg om dess historia och förändringar framöver, men inte förrän efter årsskiftet.
Sara

#2 - - Odd:

Hej igen Sara, jag klickar o spanar, svär (nästan) o försöker men kan inte hitta "bakåt i Historien" i din blogg. Suck vad synd det är om mig :-(

Svar: Det kommer att komma uppdateringar, men jag är en kvinna med många järn i elden, så lite dröjer det. Kolla under kategorier längst upp på bloggen tills dess 😊

PS. du såg väl inlägget om salen som nyligen publicerades?
Sara