Giftfri advent?

Nä, det är väl lika bra att säga det, någon giftfri advent är det nog inte att tala om. I sådana fall krävs en obehandlad träljusstake med 100% stearinljus, men då brinner nog stället upp innan jul.

Däremot har jag strävat efter att minimera, samt skapa något smakfullt som passar våra små fönster. Undvika plast, hitta saker i trä,glas, mwtall och papp, gärna obehandlat.  Har försökt att bredda synen på en adventsljusstake... 

Jag gjorde ett smärre misstag när jag inhandlade julstjärnor, för trots dess ringa storlek, fyller de ut våra fönster mer än väl. Men papp är ju okej, och om.sladden är halogenfri så har du ditt på det torra så gott det går med el 😊

Jag har försökt att hitta pyttesmå ljuskällor,  och fann dessa glashjärtan. Helt klart både tjusiga, och prisvärda!
Jag slirade lite på principerna gällande färg när denna spetslampa inhandlades. Men, kanske ändå något bra, plastfärg absolut, men säkert svanenmärkt men ändå inte så bra.. Ni vet ju det där med att inget är vad det ser ut att vara... 😊


Nu ska denna tös lägga sig brevid sin tös, som är hostig och febrig. VAB as usual... Men men. Tredje tisdagen i rad med andra ord. Samvetet gnager gentemot kollegan, men bättre det än mot dottern. 💕