Giftfria tapeter till sovrum

Nu behöver vi bestämma oss. Jag har fått nej till Morris o co(inte alla de som är med limfärg, en får fråga för varje fick en är intresserad av,fick jag till besked), Hagelrums handtryck är vansinnigt dyra och därmed uträknade, så kvar i rimlig prisklass står Lim och handtryck. Det finns en och annan till som trycker med limfärg, men resten har vattenbaserade färger = varningsblinkersen går i gång i huvudet på mig.
Blåklint, Ljusgrön och vit
 
Dessa står det mellan nu. Jag tänkte kika närmare i en butik under mitt besök i Stockholm, så får jag mer en uppfattning om hur de ser ut, och kanske kan ha med mig ett gäng rullar hem. Pluttans rum är i grönt, så det lutar åt att vårt inte blir det, för att inte det ska bli tokigt då de rummen är precis brevid varandra och kommer att exponeras samtidigt... Harmoni med andra ord.
 
 
Förde
 
Kom gärna med era åsikter! Det är ett sovrum i söderläge, så det tål lite kallare färger och även mörka tapeter. Som ni upptäcker är vi rätt så inne på just ljusblå tapeter, eller ljusgröna. De platsbyggda garderoberna kommer troligen att vara i vitt liksom den putsade väggen, men inte heller det är hugget i sten.
 
'
Karoline, Ljusblå, ljusgrön och röd
#1 - - Evelina:

Med tanke på vyn från ert fönster skulle jag satsa på naturliga färgövergångar i pastell/ljusgul och ljusgrön (kanske inslag av rött för att förstärka). Känns som det skulle rama in väldigt snyggt! :-)

Svar: Tack för tipsen!
Sara