Gör din egen giftfria, platsbyggda garderob - DIY! Del 1

Du behöver:
4,5 cm tjocka reglar efter behag
Cirkelsåg (eller fogsvans, men tar längre tid)
Skruvdragare 
Skruv
Spikpistol/Hammare
Spik
brädor att klä med
Hängslen till dörrar
VATTENPASS
Tumstock
Penna

1. Mät upp hur stor garderob ni vill ha. Vår ska bli 120x60 cm. Tejpa gärna storleken på golvet så att ni får ett hum om storleken.
2. Rita upp skelettet för stommen. Tänk på var klädselbrädorna/pärlsponten behöver bli stöttade och reglar därefter upp.


3. Jag har börjat med de som går lodrät, vilket jag finner enklast. Sedan fäster jag reglarna i golv, tak och i varandra för att öka stabiliteten. Hellre en regel för mycket än en för liten!

PS! Använd vattenpass till allt, välj något som du utgår i från om ni har ett lika snett hus som jag...

4. Se till att detta att fästa dörrarna i något, om.inte reglarna räcker till de hängslen som ni har valt. Vi kommer att ha brädor uppe och nedanför garderobsdörrar , därför sätter vi dubbla reglar där, så att brädorna sitter ordentligt.

Fortsättning följer... Nästa helg! 😄

#1 - - cissi:

vad hände sen??? Hittar inte del 2. =)

Svar: Det har kommit andra projekt i vägen, så dörrarna filas det på än! (gjorde ett smärre misstag som jag klurat på hur jag ska lösa)

Men snart så, nu näe snickeriet blir klart!
Sara