Effekt av anticimex

I går var anticimex hos oss. Vi har hört mössen dansa på loftet, precis ovanför vårt sovrum. Och mycket riktigt! Där var en kaskad av musskit prexis där vi hört ljuden. 


Tjejen fråga anticimex var bombis på att de trivdes i hampan först, men skulle kolla närmare med en kollega. Jag gissar att de föredrar högen med säckar som vi dumt nog lämnade efter att ha spritt ut lösullshampan. Men men, en gör misstag som en får rätt till senare.

Vi satte lite i källaren också, sist var det där som det gick åt som attans. Det sista hon gjorde var att fråga om.Vi behövde fler musfällor. "NÄÄÄ, vi vågar ändå inte tömma dom!" blev mitt svar...

Jag och sambon är rädda för de små liven, och är endast modiga på nåder.

Senare på kvällen när jag var på väg till grannbyn för att skriva fick jag ett heroiskt samtal från sambon.

-Du måste komma hem, och ta med en musfälla! Jag vaktar dörren in till sovrummet så länge! 

Hm. Jaha. Bara att fixa fram, min mor hade turligt nog tre fällor extra. När jag kom hem stod han i stridsposition. Efter en smärre insats framemot vid barrikaderna fångar vi musen i fällan.

Eftersom ingen av oss hittills har uppbyggd hat och frustation nog att slå.ihjäl den släppte vi ut den en bit från huset. Vi får väl se när den smiter in igen...

Anyhow. I går lades giftet ut, och idag tycker jag mig känna lukt av död mus i salen. Blörk. 😰Bara att leva med ert par dagar, om det nu inträffar en massdöd på loftet är det ju inte konstigt om vi känner liklukten.
#1 - - Odd:

Hur gick det, ligger dom döda i trossbotten? Måste ni bryta upp ...o forsla bort de döda?

Svar: Jag gissar att de har börjat att kola av nu, men vi kommer inte behöva forsla bort de pga lukten, den försvinner tids nog ☺
Sara