En slät yta blir till


Idag har jag lekt farbror Melker. Vi skulle putsa upp murstocken i sovrummet idag, vilket min sambo stod för. Samtidigt ägnade jag mig åt att hitta dörrar till längan.


Mitt i dörrletandet får jag i uppgift att blanda nytt bruk att putsa med, något jag aldrig hade gjort. 


Ett mått.kalk. Tre mått grus. Och vatten efter behag. Jag blir alltid arg när jag ska göra något nytt för första gången utan att få hjälp eller råd. Och SÄRSKILT när jag får rådet EFTER BEHAG.


Dock är jag sällan arg en längre stund, utan sjöng på "Efter behaaaaag, efter behaaaag" medan jag försökte att öppna vår omöjliga trädgårdsslang. 

Och efter behag blev det, en smula löst men helt okej enligt putsaren. Big high five till mig!


Nu är väggen vid garderoben putsad och ska få torka till nästa söndag. Då ska jag måla den och sedan reglarjah upp garderoben och jadda-jadda.

Vi har tagit enhälligt beslut om att vänta med taklister tills vi kan måla dessa ute i längan, dvs i en månad utan r, samma med garderobernas lasering. Därför, mina vänner,  har vi tredje advent och helgen därpå på oss, och tro det eller ej, men det ser ut som om tidsplanen kommer att hålla! 🙌