Mer musjakt och förberedelser inför i morgon

Ja. Jo. Det kom.in en mus till inomhus. Brrr... Men våra fina grannar kom till undsättning!  Deras hund slaktade musen på ingen tid alls. Dock kom jag att tänka på det utlagda giftet efteråt,  så jag hoppas att vovven inte får några problem. Musen verkade opåverkad av giftet, så kanske den inte hunnit ta en smakbit... Oavsett så vågar vi inte ta deras hjälp fler.gånger, för hundens skull. Men det gav mig en tankeställare om vilken typ av hund som verkligen skyddar mig mot den största faran 😀

Jag minns första gången jag såg en mus i vaskskåpet hemmavid. Jag var runt tio år, och fråga mig inte hur jag undkom att stifta närmare bekantskap med möss innan dess. Jag hoppade klassiskt upp på en stol och väntade till mammakläder, övertygad om att musen skulle öppna skåpsdörren närsomhelst. 

Nuförtiden är jag inte riktigt så rädd för möss, däremot för råttor. Jag ryser bara jag tänker på det,rycker till vid minsta ljud när jag skriver om otäckheterna. Så; en terrier är nog mitt val av livräddare.


I morgon hoppas jag på att hinna måla en omgång på den putsade väggen innan vi ska på kalas;återstår att se!