Plastbantning 2.0

De senaste dagarna har jag börjat fundera mer på vad vi inte har hunnit att byta ut samt nya saker jag vill köpa, men som jag bara hittar i plast.

Som rockring. Vore ju superskoj till flickan.  Men! Plast. Hårdplast förvisso, men vi har nollvision. Söker först på aluminium, men hittar i trä. På IKEA! Visserligen klarlackade med akrylfärg , men alltså WOW! Det händer saker här! 


Sedan funderar jag över en annan omöjlig sak. Fryspåsar. Minns att jag hade kompostpåsar av majsstärkelse i Hammarby Sjöstad(som strävade efter att vara en hållbar stadsdel när jag bodde där) men nu finns det alltså som FRYSPÅSAR! 💕 


Allt går framåt,  så jag börjar fundera över ett lexikon för nyinvigda att slå i för att hitta alternativa material till all plast, för det börjar att bli riktigt lättillgängligt (jämfört med för tre år sedan när jag insett plastens roll i våra liv)