Uttömd på val

Jag vet inte om det är för att vi numera lever i valfrihetens land eller för att vi renoverar, men jag märker hur jag börjat bli alldeles matt inför alla val som ständigt görs. 


I senaste avsnittet av "Det sitter i väggarna" på SVT frågar de efter färgval. Jag funderar en del över de val som vi står inför under nästa renoveringsetapp men framför allt i trädgården.

Då är det lyxigt att tänka på att jag har en blivande landskapsarkitekt till bror och som jag vet har både.god kunskap och omdöme i planeringen av trädgård.

 

Det känns också välsignat skönt att nästa etapp dröjer ett bra tag. Just nu är det inte något nytt projekt som lockar, utan känslan av att slutföra, kunna pilla med det där lilla extra. Göra det fint för sig, använda rummen till det som de är tänkta till.

Utan en planering med stora penseldrag hade en kunnat köra all lust i botten, men nu vet en ungefär hur det ligger till. Se till att ha tid för återhämtning när ni renoverar! 😄

Det som är roligt med "Det sitter i väggarna" är att det sammanfattar mycket av vad jag har lärt mig de senaste två åren om byggnadsvård. Kul att få sina kunskaper bekräftade.

Nästa avsnitt ska handla.om limfärg. Det ska bli intressant att ta del av, efter mina mindre bra erfarenheter sedan tidigare! Dock satt jag och sambon och filosoferade under samtalets limfärg ; det mesta är ju faktiskt riktigt fint och sitter som berget!  Så helt hopplöst är det minsann inte med limfärg. 😄 

Bilder från programmet "Det sitter i väggarna", finns att se på SVTplay.