Glädje i livet

Jag har haft grymt pepp dagar. Jag har upptäckt hur ljuvligt jag tycker att det arbeta med kroppen,  gärna tills jag stupar i säng. Det gör mig lycklig på ett sätt som intellektuell stimulering inte gör. 


Att dessutom utöva det i grupp är om möjligt grädden på moset. Jag har ju turen att vara med i en teaterförening i grannbyn, och maken till personlig utveckling och gemenskap finns inte.


Idag har vi förberett för julmarknaden, plockat fram stånd och tänkt ut planer. Det sista julpyntet ska på plats och grejer som inte hör hemma där ska hitta en annan plats.

Men ju fler vi är tillsammans, ju gladare vi blir. Oftast i varje fall. Och just niu har det flutit på. Jag slås av alla engagemang och generositet. Det är fint när så mycket snällhet är samlat på ett ställe! 

Det är fint att se hur min och Rs dotter trivs, och blir en i gänget. Skrattar och busar och jagas och börjar jäklas lite tillbaka med gubbarna . Äntligen är hon så stor att hon inte blir nerkörd alltför lätt eller otålig för minsta fördröjning. 

Jag kan inte känna annat än djup tacksamhet över denna gåva i gemenskapen. 💕 

Men nu är det dags för sängen för den här bruden, som nog inte riktigt är på rätt sida om sovtimmarna på sistone.