Morgonpigg

Sambon har satt som mål att vår sängkammare ska vara färdig till jul. Jag håller inte med om detta mål, men kan inte låta bli att försöka.

Därför passade mitt morgonpigga jag på att måla sovrumstaket. Det tog runt en timme, det är två timmars torktid, sedan på det igen. 


Väldigt behaglig färg att måla med! Som ni ser har jag köpt en färdigblandad denna gång. Jag sökte något som inte droppar och gärna något som är matt. Bingo!


Jag passade även på att testa den i salen, på ett par brädor. Taket i salen har lämnat mycket att önska, och att tvätta ner limfärgen orkar jag inte ens att tänka på. Denna ska fungera på limfärg, så upp till bevis!


Har vi tur kan jag snickra på garderoberna i morgon,  mellan varven av pluggande. So excited! Märks det att jag har börjat att jobba igen? 😊

Under gårdagens besök hos Folkes bygg inhandlades även guldockra,  få vi har kommit fram till att ha guldockralasering på garderoberna.  Det ska med bli spännande att prova på! 

Snart har jag nog rotat i varenda liten byggnadsvårdsspecialitet. Får bara se till att utöka händighet ytterligare, så att jag platsar som riktig snickare så småningom.