När det spökar på Rydsbo

I vår närhet finns det en kvinna som kommunicerar med spöken, och vi har fått vissa hintar nu om vad för några som finns här.Tidigare har vi förstått det som att det bor en kvinna nere i källaren i gamla tvättstugan, som iakttar en när en går in. Jag vet inte om det fortfarande stämmer.Sedan har jag genom en annan vän fått veta att det är någon som försöker att gå uppför källartrappan, men som inte riktigt verkar lyckas. Det har jag fått svar på nu.
 
Det ska bo tre spöken här; en liten pojke i vårt nuvarande sovrum, en kvinna upp på vinden och en man i källaren. Alla tre har dött antingen direkt eller i sviterna av en mindre brand i källaren under köket. Kvinnan de har kontaktat säger att hon se sjuor och åttor, och att det indikerar på att det är en händelse som utspelar sig runt 1878 eller 1887.
 
Pojken i vårt sovrum gör inget väsen av sig, tydligen ska hans säng ha stått ungefär där Rickard sover. Han ska ha varit svårt sjuk och döende redan innan branden uppstått. Han är svag och ger inte väsen i från sig alls, jag har inte känt av honom alls.
 
Mannen i källaren verkar ha bryggt något och troligen dött direkt, eller i princip direkt vid en mindre explosion i källaren som orsakade brand. Han försöker att ta sig upp ur källaren, men hittar inte vägen. Jag flyttade på vår tvättkorg för ett tag sedan, från att ha velat blockera för oinbjudna fick jag en nyck att göra tvärtom, kanske det är svaret. Han är orolig att R ska riva någon vägg därnere, men det ska vi inte göra.
 
Kvinnan uppe på vinden står och manglar, men hittar inte rätt när hon går ner. Här har ju skett minst två större renoveringar, vilket kanske har förvirrat tidigare stigar. Uppe på binden står där en mangel med tillhörande stenar i korgar. Vi har fått order om att inte bära ner dom, och det behöver inte sägas två gånger ;) En pysselhörna är där också...
 
 
 
 
För övrigt lät de hälsa att det är okej att riva väggen i köket... och att de är glada att vi tar hand om huset. Och det har vi ju känt, sällan har jag fått så bra energier som här(bortsett från under besiktningen). Huset ger ett fantastiskt lugn, men jag anar att den ger agg mot de som jag inte vill ha här...
 
För att ge energi till spökena ska vi se till att tända ljus. Det kan hjälpa över de till ljuset, har vi fått veta. Så just nu sitter jag och vaktar tre ljus. På grund av tidigare bränder(då och även när längan brann ner på fyrtiotalet nångång)  så är de oroliga om vi lämnar dessa, så de vaktas noga av mig. I bland går ju brandvarnarna också, som en varning. Alla åtgärder vi har tagit för att göra så brandsäkert som möjligt känns också som påtryckningar.
 
Så; vad en ska tro? Precis vad du vill. Men med tanke på att ingen av er kan svara säkert var vi var innan vi kom till denna jorden eller var vi hamnar sedan, så håller jag mitt sinne öppet :)
 
#1 - - Lillebror:

Sitter med tända ljus i Göteborg och äter frukost när jag läser detta. Fina historier om andra tider och andra världar. Ska fortsätta tända ljus. Kram

Svar: <3
Sara