Vattenburen värme redo!

 
Idag har jag nästan hunnit att tapetsera hela rummet. Preliminärt beslutat oss för ockragula pärlspontsgarderober ovan 😄
 
Dock ska tre våder tapetseras om, en lång och två pyttar. Såhär ser det ut vid ventilen,  min första våd. Inget vidare...
 
 
Ser ni skillnaden på våderna vid dörren och till höger? (ignorera den skitiga dörren) När det är blött skrynklas pappspänningen under till sig, men tydligen blir det slätt igen 😄 var lite orolig innan jag kom på det!
 
 
Det viktigaste av allt: värmesystemet är i gång! Vi fyllde på vatten och luftade, vilket tog en stund. 
 
 
Sedan skruvade R på slottsvreden. Nu när de sitter där ångrar jag mig inte en sekund, trots att de kostar en tredjedel av den totala kostnaden på elementen(alternativ giftfri lösning utan slottsvred kostar ungefär hälften av slottsvreden. Vi tyckte att det skiljde för lite för att avstå). Tjusiga så det förslår!
 
0 kommentarer publicerat i
Taggar: Giftfria tapeter