Pappspänna ett sovrum

I sovrummet pappspände vi idag. Först fick vi ta upp råspontsväggen mot salen - och som det trilskades! Ja, inte när jag kom i håg att ta bilder o sånt. Men sen! 
 
 
Först krånglade med vilka skruvar, sedan tog batteriet slut, och laddaren strejkade. Tog en ny skruvdragare. Nope, ingen napp, batteriet urladdat. Den tredje gick! Kanonbra till och med!
 
 
 
För första gången provade jag hole-in-one.  Det innebär att en tar hjälp av magneter för att borra hål till eluttag. Första gick bra och jag hyllade uppfinningen. Andra hole-in-one levde inte upp till sitt namn, och jag blev arg. Ovanpå alltihop kom sambon in o tittade tveksamt på projektet, vilket ledde till oproportionerligt stark reaktion från min sida. Men men. Jag rättade till och förklarade när ilskan lagt sig.
 
 
Därefter var det dags för pappen och pappspikpistolen. Wow! Äntligen! Sett framemot att förenkla processen av pappspänningen. Vi bestämde oss för att köpa en sådan, då alla väggar i längan skulle pappspännas. Dock ska de inte det längre eftersom vi valde leca i stället för trä,så det var inte någon motiverad effektivisering - men kul att testa!
 
 
Men som ni redan gissat. Fanskapet pyser ut luft från okänt ställe och rekommenderas inte att användas. Gah! Vad är det med denna dagen?! 
 
Anyhow. Tjafs och mutter och allt, men inom en minut hämtade jag hammaren och började att spika i racerfart. Turligt nog hade vi vanlig pappspik hemma...
 
(tapeten bevarad under pappen)
 
På promenaden ut kom jag i den vackraste höstsolen, nu på väg ner. Någon anledning var det nog till att jag skulle ut...
 
 
 
Så! Råspont uppe, spik utdragen, spännpapp är uppe på väggarna och ska bara skäras till. 
 
 
Nästa moment - tapetsering! Vad passar som ram till utsikten nedan?
 
#1 - - Catarina Löv:

Åh, så fint och vilken härligt tacksam läsning! Kram!

Svar: tack 💕 tur när dagen börjar o slutar bra, för då är en på gott humör hela tiden också 😄
Sara