Solsken i sängkammaren

Just nu testar jag olika ljus på tapeten i sängkammaren.  Tapeten " Karoline " har sorterats bort till "Blåklint"s fördel. Limfärg är en extra föränderlig färg jämfört med konventionella tapeter, varpå det också är viktigt att uppleva de olika nyanserna.
 
 
Det märks att det är viktigt att mäta olika ljus. Jag var först skeptisk, men inser vikten av det nu. Den blå/vita är min favorit! Den blir ljus, ljusblå i stark solsken. Den vita blir mer milt gulnad jämför med spännpapp bakom.
 
 
Den gröna däremot går över till ngn grön-umbra-grå, vilket jag inte är särskilt förtjust i. Givetvis tycker sambon tvärtemot så just nu tänker vi. Jag vet att det kvittar honom i slutändan,  men vi har ju ändå oftast vettiga åsikter och mer eller mindre bryende om olika beslut.
 
Om vi väljer den blå funderar jag på om vi ska ha ockragula innerdörrar också, överallt i princip. Det är så fantastiskt fint! Men en får se.