Omplantering på glasverandan

Mina vänner pelargonerna har överlevt vintern på den ljusa glasverandan. Jag klippte inte ner någon av dom, dels för att de är tätt buskiga pga mina spontana vattningar, men mest för att jag glömde det.

Idag var det dags att plantera om pelargonerna, plocka bort vissna blad. Jag fick veta av mamma (hon och min bror Jonas är mina rådgivare inom allt som växer) att en inte ska plantera om i större krukor. Minns dock inte varför, men är tacksam för den nya kunskapen! 


Efter ett hektiskt renoveringsår har vi lärt oss att jobba och pausa är lika viktigt. Så då gör vi det. Gött att kunna vara härute igen!

#1 - - Anonym:

Så är det med pelargoner. .tar de sig dåligt är det bättre att planera om i liten kruka!

Svar: De är verkligen tacksamma på det viset. Min oregelbundna vattning går också hem 😊
Sara