Justering i grönsakslandet


Uppifrån huset syns det rätt tydligt att landet inte var rakt. Så idag har jag sprungit ut och in om vartannat och lagt ut markeringaf och justerat de om igen.



Jag såg till att syselsötta småfolket med en ny kratta, samt lära henne om vikten att vara vän med daggmaskarna. Hon utnämnde sig själv till mormor åt alla daggmaskar och gav var och en som jag tog upp ett nytt hem. Sympatiskt. Hon älskade att höra att de var viktiga för att de åt och bajsade bra...


Idag tog jag två lass med grästuvor och slängde på komposten. Jag tror att alltihop är lite rakare mätt nu, får försöka ta resten av kanten i veckan. Jag funderar på vad jag ska göra med gångarna, om de ska grusas redan nu och grävas ur eller inte... Jag och min bror landskapsarkitekten kom i varje fall fram till att en rondell räcker fint. Och nu blir det mer balans när inte flaggstången hamnar mitt i gången.


I skymningen gick jag ut för att samla ihop allt lite. Vilka härliga dofter och kvitter från fåglarna som mötte mig. Jag som inte trivts något särskilt i skymningen förr börjar nog att ändra mig. Att bara sitta och lukta på våren och lura skymning är ju urmysigt.
#1 - - Lillebror:

Fint det blir! Vad ni kämpar och står i med bajsmaskar och jord ;)

Svar: Jajamensan! tack för hjälpen med det sista 😊
Sara